Prowadzący

Picture of dr Anna Miotk

dr Anna Miotk

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Laureatka nagrody Lew PR 2023 przyznanej przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations za całokształt dorobku. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.
W wolnym czasie najchętniej czytam polską literaturę współczesną, maluję lub rysuję. Pobieram też prywatne lekcje śpiewu. Nie daj się zmylić mojemu niskiemu głosowi mówionemu – tak naprawdę jestem dość rzadkim rodzajem sopranu – sopranem koloraturowym dramatycznym.

Picture of Agnieszka Sikorska

Agnieszka Sikorska

Moderatorka i facylitatorka, ekspertka w zakresie prowadzenia procesów projektowych.
Zajmuje się rozwijaniem oraz tworzeniem nowych, innowacyjnych usług a także zarządzaniem procesami projektowymi. Współpracuje z podmiotami publicznymi – na szczeblu państwowym i samorządowym, a także organizacjami społecznymi. Realizuje projekty, oparte na badaniach społecznych i współpracy warsztatowej z różnymi grupami interesariuszy i interesariuszek.
Jako zewnętrzna facylitatorka pomaga prowadzić procesy angażujące różne grupy osób w wypracowywanie rozwiązań, także w ramach procesów konsultacji społecznych.
Edukuje z zakresu prowadzenia dialogu społecznego, komunikacji opartej o NVC, projektowania usług i rozwiązań z wykorzystaniem metodyki design thinking.
Współpracowała m.in. z Lasami Państwowymi, Tatrzańskim Parkiem Narodowym, Urzędem m.st. Warszawa.
Absolwentka polityki społecznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz Projektowania Usług w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej/School of Form. Ukończyła także studia podyplomowe: Komunikacja oparta na empatii (NVC) na Uniwersytecie SWPS i Total Design Management w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
https://www.cooperativaservice.com/

Picture of dr inż. Michał Orzechowski

dr inż. Michał Orzechowski

Absolwent Wydziału Leśnego SGGW w Warszawie, od 2002 doktor nauk leśnych. Pracownik Katedry Urządzania Lasu, Dendrometrii i Ekonomiki Leśnictwa. Prowadzi zajęcia dla studentów dotyczące partycypacji społecznej w procesach planistycznych, przyrodniczych podstaw planowania leśnego. Współorganizator wymian studenckich (Rosja, Czechy, Łotwa), konkursu Young People in European Forests (YPEF) i warsztatów mikroretencji siedliskowej. Naukowe zainteresowania związane są z przyrodniczymi i społecznymi podstawami urządzania lasu, integrowaniem różnych systemów klasyfikacji lasów (zbiorowiska roślinne, typy siedliskowe, siedliska przyrodnicze Natura 2000) oraz nieinwazyjnych metod oceny stanu zdrowotnego i stabilności drzew. Prowadzi badania w obiektach objętych ochroną przyrody i tworzy projekty planów ochrony (m. in. Las Natoliński). Współpracuje z Biurem Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej, Taxus.ul oraz świadczy usługi eksperckie w zakresie oceny stanu drzew (np. w parkach linowych). Od 2016 roku na Wydziale Leśnym pełni funkcję prodziekana ds. dydaktyki na kierunku Gospodarka Przestrzenna. Jest członkiem rady naukowej Świętokrzyskiego Parku Narodowego i współpracuje w zespołach zadaniowych DGLP i grupach konsultacyjnych (Instrukcje Urządzania Lasu, Lasy społeczne, Ogólnopolska Narada O Lasach). Odskocznią od naukowej rzeczywistości jest turystyka (także wędkarska) i woda.

Picture of dr inż. Ewa Stawicka

dr inż. Ewa Stawicka

Dr inż. Ewa Stawicka jest adiunktem w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w Instytucie Zarządzania. Opublikowała ponad 100 prac naukowych na różnych renomowanych konferencjach międzynarodowych i w czasopismach indeksowanych, w tym Wireless Networks (Springer), Wireless Personal Communications (Springer), Sustainable Cities and Society (Elsevier). Współtworzyła ponad 20 rozdziałów w różnych książkach. Jest recenzentem/członkiem rady redakcyjnej w kilku renomowanych czasopismach międzynarodowych. Pełniła również funkcję prelegenta i przewodniczącego sesji na ponad 30 konferencjach krajowych i międzynarodowych. Jej obecne zainteresowania badawcze obejmują kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną w sektorze MŚP.

Picture of dr hab. Grzegorz Tylec, prof. KUL

dr hab. Grzegorz Tylec, prof. KUL

Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor uczelni, radca prawny, kierownik Katedry Języka, Retoryki i Prawa Mediów w Instytucie Dziennikarstwa i Zarządzania KUL. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych w tym czterech monografii, współautor komentarza do ustawy prawo własności przemysłowej oraz komentarza do ustawy o radiofonii i telewizji, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Naukowego Prawa Prasowego, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, ekspert z zakresu ochrony własności intelektualnej w Instytucie Rozwoju Szkolnictwa. Prowadził wiele szkoleń dla praktyków, radców prawnych, urzędników państwowych, dziennikarzy, redaktorów naczelnych czasopism oraz sędziów i prokuratorów.

Picture of dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH

dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH

Wicedyrektor Instytutu Przedsiębiorstwa i Kierowniczka Zakładu Przedsiębiorczości i otoczenia Biznesu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha. Przewodnicząca komitetu organizacyjnego Konferencji Coachingu.
Coach akredytowany (ACC) przez ICF.
Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu. Tutor. Mentor. Ukończyła półtoraroczny program Train the trainer i Educational Leadership na Uniwersytecie w Groningen.
Stypendystka na Uniwersytecie w Bolonii i na Uniwersytecie Fordham w Nowym Jorku.

Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu personelem, coachingu, formach rozwoju kompetencji pracowników, design thinkingu, kreowaniu relacji z klientem. Jej główny obszar zainteresowań badawczych stanowi strategiczne zarzadzanie kapitałem ludzkim, ze szczególnym uwzględnieniem teorii i koncepcji dotyczących pomiaru form rozwoju kompetencji pracowników. Ponadto prowadzi badania w obszarze kapitału relacyjnego.

Autorka książek „Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników”, Funkcja monitoringu w organizacji wirtualnej oraz licznych artykułów naukowych w czasopismach zagranicznych i krajowych.

Picture of dr inż. Agnieszka Werenowska

dr inż. Agnieszka Werenowska

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii. Absolwentka Podyplomowych Studiów Public Relations w SGH. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości. Główny kierunek badań: public relations, komunikacja medialna, marketing w przedsiębiorstwach, zachowania zrównoważone społecznie i środowiskowo z wykorzystaniem nowych mediów. Autorka ponad 100 publikacji w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, współautorka monografii „Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem w gospodarce opartej na wiedzy”, współredaktor podręcznika „Nowoczesne zarządzanie : najnowsze trendy, koncepcje i metody w zarządzaniu”, monografii „Zachowania zrównoważone środowiskowo i społecznie. Ujęcie interdyscyplinarne”. Uczestniczka i prelegentka konferencji krajowych i zagranicznych.

Picture of dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska

dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska

Adiuntka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach).
Medioznawczyni, ekspertka i doradczyni w zakresie komunikowania się z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
Od prawie trzech dekad doradza i szkoli zarządy spółek, przedstawicieli samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji. Doradza w sytuacjach trudnych, gdy kryzys przedostanie się do mediów, jak również pomaga konstruować strategie uwzględniające działania prewencyjne minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu.
Jurorka prestiżowego konkursu branży PR „Złote Spinacze” (Związek Firm Public Relations). Członkini Komisji Copy Advice (Rada Reklamy).
Laureatka nagród branży PR: PRoton oraz Lew PR.
Więcej: monikakaczmarek-sliwinska.pl

Picture of Aleksandra Pawlicka

Aleksandra Pawlicka

Dziennikarka, od maja 2024 r. prowadząca programy publicystyczne w TVP Info.
Wcześniej dziennikarka m.in. „Newsweeka”, „Przekroju” i korespondentka BBC Sekcja Polska w Brukseli w czasach negocjacji Polski z UE.
Komentatorka telewizyjna i radiowa. Autorka książek biograficznych („Historie rodzinne” – na podstawie rozmów z Jerzym Stuhrem), wywiadów rzek: „Ta straszna Środa” – z Magdaleną Środą, „Jest życie po końcu świata” – z Joanną Kos-Krauze oraz „Bardzo dawno temu, mniej więcej w zeszły piątek” – z Janem Tomaszem Grossem, a także książek podróżniczych: „Światoholicy”, „Siedem razy świat”, „Zanskar” i „Spitsbergen” oraz książek poświęconych Kongresowi Kobiet – „Czas na kobiety” i „Grzeczne już byłyśmy”.
Instruktorka jogi.

Picture of dr Dagmara Jaszewska

dr Dagmara Jaszewska

Magister socjologii (UMK Toruń, 1999) i doktor kulturoznawstwa (SWPS Warszawa, 2011). Od 2008 roku pracownik naukowo-dydaktyczny Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa (UKSW w Warszawie). Badaczka kultury nowoczesności, ponowoczesności, postmodernizmu (również w kontekście medialnym). Tej problematyce poświęciła pracę magisterską (opublikowaną w 2002 roku w Oficynie Naukowej, pt. Nasza niedojrzała kultura. Postmodernizm inspirowany Gombrowiczem) oraz doktorską (Aktualność pragmatyzmu w kulturze po-postmodernistycznej). Interesuje się zwłaszcza negatywnymi konsekwencjami nowoczesności, zarówno dla jednostki, społeczeństwa, jak i całej Planety. W pracy doktorskiej poszukiwała możliwości odwrócenia tych konsekwencji w estetyce i filozofii Johna Deweya. Rozpoznaje również związany z nowoczesnością kryzys człowieka i społeczeństwa ukazany w literaturze i filmie (zwłaszcza w twórczości Roya Anderssona i Andrieja Zwiagincewa), również w kontekście ekokrytyki.

Picture of Anna Petroff-Skiba

Anna Petroff-Skiba

Socjolożka, pasjonatka partycypacji. Przez lata kierowała Wydziałem Konsultacji Społecznych i Współdecydowania z Mieszkańcami Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Od 2021 współpracuje z Fundacją Think Tank Miasto. Nadzorowała, zlecała i przeprowadziła kilkaset procesów konsultacji z mieszkańcami.
Koordynowała projekt finansowany ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego „Wzmacnianie mechanizmu partycypacji społecznej w m.st. Warszawie”, dzięki któremu wprowadzono w stolicy nowatorskie rozwiązania związane z obszarem konsultacji społecznych, które inspirowały inne polskie miasta.
Autorka artykułów i publikacji nt. konsultacji z mieszkańcami i działań partycypacyjnych. Redaktorka książki „Konsultacje społeczne. 24 inspiracje z Warszawy" (2019 r.) podsumowującej procesy konsultacyjne realizowane w Warszawie oraz sposób ich komunikowania do mieszkańców, a także podręcznika “W jaki sposób zorganizować konsultacje społeczne dotyczące ochrony środowiska”.
Lubi szkolić z konsultacji społecznych i partycypacji (przeprowadziła m.in. szkolenia w ramach Akademii Konsultacji Publicznych realizowanej na zlecenie KPRM oraz szkolenia dla pracowników ministerstw i instytucji publicznych na zlecenie KPRM realizowane w 2023 r). Prowadzi zajęcia z zarządzania ryzykiem na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Ekspertka w projekcie Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej dotyczącym wzmocnienia udziału obywateli w kształtowaniu polityk publicznych na poziomie lokalnym (w latach 2023-2024).
Ekspertka w grupie roboczej ds. partycypacji przy Ministrze ds. Społeczeństwa Obywatelskiego.
Ukończyła socjologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia doktoranckie w Instytucie Socjologii. Absolwentka studiów podyplomowych „Konsultacje społeczne i rozwiązywanie konfliktów społecznych” w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW.

Picture of dr Wioletta Bieńkowska-Gołasa

dr Wioletta Bieńkowska-Gołasa

Adiunkt w Katedrze Turystyki, Komunikowania Społecznego i Doradztwa Instytutu Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Stopień doktora nauk ekonomicznych uzyskała w 2011 roku na podstawie rozprawy doktorskiej Rola przedsiębiorczości w rozwoju lokalnym na przykładzie gmin wiejskich województwa mazowieckiego. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół jednostek samorządu terytorialnego (JST), w tym OZE, przedsiębiorczości, komunikowania społecznego i turystyki. Jest autorką lub współautorką 87 publikacji naukowych z wymienionego obszaru.

Picture of dr Ewa Jaska

dr Ewa Jaska

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, adiunkt w Instytucie Ekonomii i Finansów SGGW w Warszawie. W latach 1998 – 2006 pracowała w TVP S.A. Od 2008 roku do 2012 uczestniczyła ze strony SGGW w organizowaniu, wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, konferencji z cyklu "Wieś i rolnictwo w mediach". W październiku 2008 roku uruchomiła pierwszą edycję studiów podyplomowych „Medioznawstwo i Zarządzanie Informacją” i kierowała nimi do 2012 roku. W latach 2009 – 2019 była kierownikiem Zakładu Komunikowania Społecznego i Doradztwa. Członek zespołów eksperckich i wykonawca w projektach badawczych, ostatni projekt pt. „Zachowania zrównoważone środowiskowo i społecznie pokolenia Z stymulowane aplikacjami mobilnymi”. Uczestniczka wielu branżowych szkoleń i kursów. Główne obszary zainteresowań naukowych: komunikowanie masowe, rynek medialny i zarządzanie mediami, komunikacja przedsiębiorstwa z rynkiem. Jest autorką i współautorką ponad 150 publikacji, w tym dwu książek „Ekonomiczno – społeczne uwarunkowania zmian na polskim rynku telewizyjnym” i „Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem w gospodarce opartej na wiedzy”, redaktorem naukowym 12 prac zbiorowych, w tym 3 tomów serii "Media w społeczeństwie informacyjnym".

Picture of dr Aleksandra Jaworska-Surma

dr Aleksandra Jaworska-Surma

Doktor psychologii z tytułem magistra prawa Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka Bootcamp for Account Planners Miami Ad School, Szkoły Facylitacji PATHWAYS i certyfikowanego kursu Public Policy Analysis - London School of Economics.

Doświadczona badaczka jakościowa i ekspertka w zakresie badań ilościowych oraz strategii komunikacji w obszarach spraw społecznych i politycznych.

Realizowała projekty badawczo-strategiczne oraz szkolenia z marketingu i komunikacji zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Certyfikowana facylitatorka procesów i warsztatów strategicznych. Ponad 25 lat doświadczenia w firmach badawczych (Millward Brown-Kantar), działach strategii w agencjach reklamowych (McCann Erickson, JWT, DDB) oraz jako partner w agencji konsultingowej Corporate Profiles Consulting (część DDB). Pracuje dla biznesu, instytucji kultury, administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych.

Picture of Olga Buczyńska

Olga Buczyńska

Naczelniczka Wydziału Biuro Prasowe Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych. Absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, magister socjologii i leśnictwa po SGGW w Warszawie. Ukończyłam także podyplomowe studia „Energetyka Odnawialna dla Biznesu” na Politechnice Warszawskiej. Od 11 lat związana zawodowo z Lasami Państwowymi.  Wcześniej z branżą public relations, tworzyłam i realizowałam kampanie komunikacyjne i społeczne dla prywatnych marek, sektora publicznego, szczególnie z obszaru zdrowia publicznego, społecznej odpowiedzialności i edukacji ekologicznej. Wierzę w zrównoważony rozwój i prosty język w komunikacji.

Picture of Anna Choszcz- Sendrowska

Anna Choszcz- Sendrowska

Rzeczniczka prasowa Lasów Państwowych.

Jest ekspertką PR, komunikacji i umacniania marki. Ma 12 letnie doświadczenie telewizyjne. Była między innymi reporterką i wydawczynią magazynów interwencyjnych takich jak „Celownik” czy „Magazyn Ekspresu Reporterów”. Przez 12 lat zarządzała PR i komunikacją międzynarodowej organizacji pozarządowej SOS Wioski Dziecięce.
Jest ekspertką komunikacji kryzysowej, mediatorką rodzinną i wykładowczynią akademicką, a także partnerką zarządzającą w prowadzonej wraz z Pauliną Chylewską i Martą Alf agencji szkoleniowej Chylewska&Co, gdzie odpowiada za szkolenia z komunikacji kryzysowej.

Prywatnie matka nastolatków, miłośniczka przyrody, wolontariuszka i biegaczka.

Picture of dr inż. Szymon Borowski

dr inż. Szymon Borowski

Jako kierownik studiów podyplomowych „Komunikacja społeczna w zarządzaniu środowiskiem przyrodniczym” odpowiadam za "całokształt" – zarówno sukcesy, jak i porażki 🙂

Jestem absolwentem Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Albert-Ludwigs-Universität we Freiburgu (Niemcy) i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Na co dzień pracuję w Zakładzie Ekonomiki Leśnictwa SGGW, prowadzę zajęcia m.in. z polityki leśnej, komunikacji społecznej, samorządu terytorialnego, sztuki negocjacji oraz strategii marketingowych.

Zanim na dobre osiadłem w murach akademickich, przez ponad 25 lat pracowałem na stanowiskach menedżerskich w przemyśle drzewnym i meblarskim. Po latach praktyki w biznesie postanowiłem podzielić się swoim doświadczeniem, wiedzą i spojrzeniem na świat, które łączą dążenie do efektywnego zarządzania, przywiązanie do środowiska naturalnego i skuteczną komunikację.

W czasie wolnym jestem pasjonatem ruchu na świeżym powietrzu, turystyki górskiej i nocnych marszów na orientację.

Dlaczego zdecydowałem się kierować studiami podyplomowymi? Lubię pracować z ludźmi, szukam ambitnych wyzwań i nie boję się wychodzić poza schematy. Tworzenie nowych wartości, zarządzanie procesami i budowanie mostów między ochroną środowiska a społeczeństwem to moja pasja. A przy tym wszystkim wierzę, że dobra komunikacja potrafi zdziałać cuda.